Obserwatorzy

poniedziałek, 1 lipca 2019


Zacznę od razu z grubej rury.

Wyobraźcie sobie scenę na której w półkolu stoją dzieci ubrane na biało. 
Przed nimi na środku leży materiał lub tektura mająca przypominać język :p 

W tle słychać narratora: 
"Był sobie przedszkolak
mocno uzębiony,
ze swego uśmiechu
był zadowolony ..."

Dalej w przedstawieniu pojawia się babcia z lizaczkiem dla wnusia, na co ząbki zdania mają podzielone :D

Ząb 1: "Ja go nie chcę zjadać, przecież jest nie zdrowy"

Ząb 2: "Coś ty, poliżemy chociaż do połowy" ...

Przezabawne scenariusze połączone z muzyką i tańcem, zainteresują każdego gościa przedszkolaków.

Jestem zauroczona tym co przeczytałam i sobie oczami wyobraźni uruchomiłam. 




Od wyboru do koloru, próbkę mam kolejną. Ani się obejrzę, a Święta przybędą.
I tutaj na jasełka pomysły mamy lub choćby zimowe przygotowania, gdy ktoś boi się jasełkowej krzątaniny.

Pokój z kuchnią, w rogu choinka nieubrana, kominek. Mama krząta się w fartuszku, babcia wałkuje ciasto, a pozostałe dzieci siedzą po bokach głównego wydarzenia/scenerii.

"...Mama się po domu
pracowicie krząta,
każdy drobny pyłek
dokładnie wysprząta..."

Babcia "...Ja chyba nie zdążę
wszystkiego zgotować,
zawsze przed Świętami
muszę tak pracować..."

Tata "... Już mam dość
tej zimy,
ledwo się zaczęła,
już trzecia łopata
dziś się wygięła..."

Dziadek" ...Piąty raz już idę
po jakieś sprawunki,
w portfelu zostały 
już tylko rachunki...
kolejnych zakupów 
na pewno nie zniosę..."

Jest jeszcze kilka takich wesołych scenek, po czym wstają kolejno wszystkie siedzące dzieci
i odgrywają swoje role "wnucząt" (16 dzieci). Dodano tutaj pomysły na przerywniki muzyczne np. "Zbliżają się Święta"- Śpiewające brzdące. 

Sądzę, że ta książka nie jest droga i powinna się znaleźć w arsenale każdego nauczyciela. To bardzo dobra propozycja dla osób ambitnych, jak i tych nieco "strachliwych" :) Scenariusze, można również rozbudowywać według uznania.

Cena książki to 21zł plus koszt przesyłki. Można ją zamówić tutaj w linku:
https://www.facebook.com/naprzedszkolnejscenie/posts/519143128609639/























 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Liczymy sylaby